16 Ιαν

Πως να βγάλετε χρήματα από ένα δωρεάν mobile application

Καθώς η κατασκευή και η προώθηση ενός mobile application μέσα από το Apple ή το Android Store μπορεί να γίνει μια πολύ καλή επένδυση, έρχεται η στιγμή που ο κατασκευαστής της εφαρμογής πρέπει να αποφασίσει ποια στρατηγική θα ακολουθήσει έτσι ώστε να του αποφέρει το καλύτερο δυνατό κέρδος.  Κοινώς «πως θα βγάλει χρήματα η εφαρμογή μας»

Φαντάζει ήδη πολύ δύσκολο να ανακαλύψει κάποιος την εφαρμογή μας μέσα από τα εκατομμύρια εφαρμογών που υπάρχουν, πόσο μάλλον να πείσουμε κάποιον να ξοδέψει και το οποιοδήποτε ποσό για να την αγοράσει. Με αυξητική τάση οι χρήστες προτιμούν τις δωρεάν ή υποστηριζόμενες από διαφημίσεις εφαρμογές για τα κινητά και τα tablet τους και αυτό κάνει δύσκολη την απόφαση των κατασκευαστών: δωρεάν εφαρμογή ή επί πληρωμή?

Τέσσερις είναι οι επιλογές που υπάρχουν για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα. Η αν κοιτάξουμε λίγο πιο προσεκτικά είναι μόνο δύο!

Πριν αναφέρουμε τις επιλογές αυτές υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν πριν ξεκινήσει η κατασκευή της εφαρμογής:

Είναι η εφαρμογή αρκετά ενδιαφέρουσα ώστε να την χρησιμοποιούν οι χρήστες συχνά?
Πόσο πρόθυμος θα ήταν κάποιος να πληρώσει εξ’αρχής για να κατεβάσει την εφαρμογή?
Έρευνα ανταγωνισμού. Οι αντίστοιχες εφαρμογές είναι δωρεάν ή επί πληρωμή?
Όσο η αγορά των mobile εφαρμογών συνεχίζει την τρομακτική της ανάπτυξη, τέσσερις είναι οι επιλογές που έχουν επικρατήσει:

Εφαρμογή επί πληρωμή
Δωρεάν εφαρμογή με κάποιου είδους συνδρομή
Δωρεάν εφαρμογή δίνοντας κάποιες έξτρα λειτουργίες ή «αντικείμενα» επί πληρωμή
Δωρεάν εφαρμογή υποστηριζόμενη από διαφημίσεις.
Ας το απλοποιήσουμε λίγο παραπάνω και ας χωρίσουμε τις επιλογές σε δύο:
– Θα πληρωθούμε από τον χρήστη
– Θα πληρωθούμε από τις διαφημιζόμενες εταιρείες
Ποιος πληρώνει περισσότερα: Οι χρήστες ή oι εταιρείες? Ή αλλιώς: δωρεάν εφαρμογή ή όχι?

Η συντριπτική πλειοψηφία Android και iOS χρηστών εμφανίζει φοβερές αντιστάσεις στο να αγοράσει κάποια εφαρμογή για το κινητό ή το tablet. Από την άλλη πλευρά οι εταιρείες είναι πιο πρόθυμες να πληρώσουν για διαφήμιση, μιας και υπάρχει η ανάγκη να διαφημίσουν τα προϊόντα τους σε διάφορες ομάδες χρηστών.

Πόσα χρήματα μπορεί να βγάλει μια εφαρμογή από τις διαφημίσεις?

Τα χρήματα που ξοδεύονται από τις εταιρείες για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους σε εφαρμογές αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως την προηγούμενη χρονιά τα ποσά που δαπανήθηκαν ξεπέρασαν το 1.6δις δολλάρια.

Στο πιο πρακτικό κομμάτι το κέρδος μέσα από την διαφήμιση έχει πολλές παραμέτρους.

– Ο αριθμός των καθημερινών sessions
– Ο μέσος χρόνος παραμονής του χρήστη στην εφαρμογή
– Τα κλικ στις διαφημίσεις κτλ

Σε αυτό το link: υπολογιστής ενδεικτικού κέρδους μπορείτε να βρείτε ένα εργαλείο για να έχετε μια εικόνα βάση κάποιων παραμέτρων.

Η τάση λοιπόν που τείνει να επικρατήσει είναι οι δωρεάν, στηριζόμενες από διαφημίσεις, εφαρμογές. Μια πρόσφατη μελέτη του πανεπιστημίου του Cambridge έδειξε πως το 73% των εφαρμογών του Android marketplace είναι δωρεάν και από αυτές το 80% είχαν διαφημίσεις. Επίσης και όπως είναι λογικό ο αριθμός των downloads είναι πολύ μεγαλύτερος στις δωρεάν εφαρμογές. Αρκεί να σκεφτούμε πως μόνο το 20% των επί πληρωμή εφαρμογών «κατέβηκαν» πάνω από 100 φορές και από αυτές μόνο το 0.2% πάνω από 10.000 φορές. Ενώ το 20% των δωρεάν εφαρμογών κέρδισαν τα αντίστοιχα 10.000 downloads.

Μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση είναι η δημοσίευση δύο εκδόσεων της εφαρμογής.
Μια δωρεάν, υποστηριζόμενη από διαφημίσεις, έκδοση για τους πιο ευαίσθητους χρήστες και μια εμπορική premium έκδοση της εφαρμογής. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει την έκδοση που προτιμά χωρίς να αποκλειστεί από την χρήση της εφαρμογής.

Συνοψίζοντας, πριν την δημοσίευση εξετάστε προσεκτικά όλες τις δυνατότητες διαφήμισης από τους διάφορους παρόχους για να βρείτε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στην δική σας εφαρμογή.

Ας μη ξεχνάμε πως για να φτάσουμε στο επιθυμητό κέρδος θα πρέπει αρχικά να κατασκευάσουμε μια εφαρμογή που οι χρήστες θα την χρησιμοποιούν και επίσης οι διαφημίσεις μας θα πρέπει να είναι τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μη χαλάνε την αισθητική, την λειτουργικότητα και πάνω από όλα την εμπειρία του χρήστη!

Share this

Leave a reply